MENU
SEO

Søgemaskineoptimering - SEO

Du skal da til tops på Google, og vi kan hjælpe dig. Når potentielle kunder søger efter de ting, som din virksomhed lever af, skal dit navn i toppen. Allerhelst blandt de øverste tre. SEO er et værktøj, som vi er eksperter i at bruge, og vi deler gerne alt det, vi kan med dig.

 

SEO er en central del af markedsføringen af din hjemmeside. Det handler kort sagt om, hvor nemt dine kunder og potentielle kunder har ved at finde dig på Google. Hvis du gerne vil ha’ at telefonen ringer lidt oftere og at nye kunder selv finder vej til dig, så kan det være en løsning at investere i SEO. Vi laver SEO-analyser og kan hjælpe dig med at finde ud af, hvordan du kan kravle højere op i googles søgeresultater og få kunderne til at klikke sig ind på DIN hjemmeside, i stedet for dine konkurrenters. Der findes flere søgemaskiner, men Google er milevidt fra konkurrenterne. I 2017 brugte 75% af alle Google som søgemaskine, og på mobilen var tallet helt oppe på over 90%. Vi bruger alle vores computere, tablets og smartphones til at søge efter produkter, services og gode tilbud. Der findes altså rigtig mange potentielle kunder derude med øjnene på en skærm, og vi kan sørge for, at du bliver set på søgemaskinerne og dermed kommer i kontakt med de potentielle kunder.

Går du nogensinde videre til side 2 på google? Nej vel.

Den altoverskyggende indgang til det forkromede world wide web går i dag gennem Google. Det er her kunderne starter, når de har et behov, søger et bestemt produkt, har brug for en leverandør eller lignende. Google har en enorm magt, for det er den, der afgør hvilken mikroskopisk del af nettet, vi bliver præsenteret for, når vi søger efter noget online. Og vi klikker lynhurtigt ind på den  første side, der ser ud til at dække vores behov. Hvis du ligger på side 1, og allerbedst som en af de tre øverste resultater, kan du være sikker på, at din hjemmeside får besøg af potentielle kunder. Vi kan selv gøre en hel del for at påvirke Googles resultater. Googles søgeresultater er et udtryk for, hvilke hjemmesider Google mener, giver det mest relevante indhold på den søgning, der laves. Derfor er det enhver hjemmeside-ejers opgave at bruge alle kneb til at vise Google at din hjemmeside leverer relevant indhold i en høj kvalitet - det er nemlig den måde, du kan komme højere op i Googles resultater. Relevans er ikke bare et ord! Det er en måleenhed, som Google er rigtig god til.

Fortæl Google
hvad din side handler om

Langt det meste af det vi kan gøre for, at du klarer dig bedre i Googles resultater, foregår på din hjemmeside. Det os fagnørder kalder on-page optimering. Her er det først og fremmest vigtigt, at Google ikke er i tvivl om, hvad din side handler om, og at den er hurtig og nem at bruge. Det vi gør er at arbejde med dine tekster, så de leverer noget brugbart indhold, inden for de emner, du arbejder med. Vi arbejder med dine titel tags, headers, metatags og alternative tekster til dine billeder, så de hele tiden kommunikerer med Google på den mest optimale måde. Vi kan også stå for at optimere din hjemmesides load-tid.

SEO udvikler sig konstant
– og vi følger med

Lige så længe, vi har haft søgemaskiner, har der været SEO.  Det har udviklet sig fra at være små husmortricks, hvor dem der gjorde noget hurtigt kom op at ligge øverst i resultaterne. Sådan er det ikke længere. SEO er i dag en videnskab, der er dynamisk og konstant udvikler sig. Derfor har vi sat os i selen for hele tiden at være opdateret og klar til at præsentere dig for den nyeste viden. Vi vil gå så langt som til at kalde os SEO-nørder, der er knivskarpe på, hvilke fejl, du skal undgå og hvad du skal gøre i stedet. Vi analyserer dine konkurrenter og kigger på, hvad du kan gøre bedre end dem og i fællesskab finder vi frem til den helt rigtige strategi.

Kontakt:

Her hos Vizuall er vi i øjenhøjde med vores kunder - og vi vil så gerne snakke med dig.

Kontakt mig på tlf.: 91 23 06 87
eller email: lars@vizuall.dk

 

 

Adwords

Sådan kan vi samarbejde om SEO

Søgeord

Google har en lille, virtuel robot, der kravler gennem nettet og læser indholdet på din side. Den kigger på de ord, du bruger for at finde ud af, hvad din side handler om. Derfor er det ikke nok, at det du har skrevet lyder godt - du skal også bruge de rigtige ord. Tænk over, hvilke ord dine kunder vil indtaste for at finde dig på Google, og brug de ord i dine tekster. Det er vigtigt, at Google kan finde dine vigtigste ord, når robotten besøger dit site – ellers vil din hjemmeside ganske enkelt ikke dukke op i søgeresultaterne. Du kan bruge forskellige værktøjer til at finde de vigtigste søgeord, fx Google keywordplanner og under Google Search Console. Vi hjælper dig også gerne med en søgeordsanalyse.

 

Indhold, indhold og indhold

Google kigger efter meget mere end blot, de søgeord du bruger på dit site. Fx hvor lang tid brugerne bliver på din hjemmeside, før de hopper ud igen. Er der fx mange der klikker sig ind på din hjemmeside, men lynhurtigt er ude igen, fordi siden ikke gav dem det, de var stillet i forventning, ja så straffer Google dig. Det handler om, at dit indhold skal være relevant og holde, hvad det lover. Der er intet quick fix, hvor du gentager nogle specifikke søgeord på din hjemmeside i det uendelige. Nej, du skal skabe værdi for brugerne ved at levere relevant indhold i høj kvalitet.

 

Mobile First

Nu er vi også i det lidt mere tekniske. Hvor buzzwordet for et par år siden var responsive sites - altså responsive hjemmesider - er det nu mobile first. Fordi flere og flere bruger mobilen til at søge efter ting på nettet har Google taget konsekvensen og meldt ud, at hjemmesider i dag først og fremmest skal være mobilvenlige. Det er altså ikke længere nok at ha’ en hjemmeside, som tager udgangspunkt i en pc-version, og så ha’ et responsivt design, der også fungerer nogenlunde på mobilen. Nej siden skal først og fremmest være designet til at være nem og overskuelig at bruge fra mobilen - herefter på computeren. Skal du have designet en ny hjemmeside giver du altså dig selv et forspring ved at tænke i mobile first. Vi står klar, hvis vi skal tage et kig på, hvordan vi kan gøre din hjemmeside endnu bedre til mobilen.

 

Billeder

På billedsiden kan vi også præsentere dig for flere kneb, du kan bruge for at gøre Google glad. Googles robot scroller ikke kun dine tekster, men også dine billeder, og her kan du hjælpe Google med at afkode, hvad dine billeder forestiller. Du kan fx arbejde med dine filnavne og alt-tekster. Det er også vigtigt, at dine billeder ikke er for store, for det kan gøre load-tiden af din hjemmeside langsommere, og det er ikke noget, der falder i Googles smag.

 

Link-building

Det er sådan med Google, at de også kigger på hjemmesiders gode ry og rygte. Præcis som i det virkelig liv. Dørene åbner bare lettere, hvis du har nogen, der kan sige god for dig, og sådan er det også med hjemmesider. I praksis kalder vi det link-building, og det handler om at få andre sider til at linke til din hjemmeside. Det læser Google som en anbefaling af dig og din hjemmeside. Dog er det ikke jo flere, jo bedre. Kvaliteten af linksne er vigtig, ligesom den side, der linker til din hjemmeside, er det. Værdifulde links kommer fra et domæne, der rangerer højt på Google som fx Wikipedia. Mindre værdifulde links kan komme fra en meget lille virksomhed eller privatperson, som har en hjemmeside.

Vizuall er baseret i Thisted - midt i det fantastiske Thy. Heldigvis har vi kunder i hele landet. Vi er fagnørder, der går op i vores håndværk og som er 100% engagerede i at tilføre værdi til din virksomhed.